Anthropic lancerer Claude Fable - en udgave af Mythos-modellen med autoværn

  • farsinuce@feddit.dkOP
    link
    fedilink
    arrow-up
    2
    ·
    edit-2
    11 days ago

    I forlængelse af tråden om Opus 4.8, er en ny sprogmodel netop udkommet. Er ved at teste den. Den er hidsig.

    Har kastet Fable-modellen over et af vores embedded software projekter på arbejde, hvor en Android app (Kotlin) og en PCB (firmware kodet i C) skal snakke sammen via Bluetooth BLE.

    Modellen belyser en håndfuld forseelser med kommunikation/synkronisering, som vi ikke var opmærksomme på. Den har desuden korrekt fundet et parringsproblem, der rammer Samsung-telefoner (som jeg dog godt kendte til).

    Resultatet er nogle relativt omfattende plandokumenter, som jeg er spændt på at dykke ned i nu.

    Note

    Jeg har opgraderet til Claude’s “Max 20x abonnement” (det mindre Max-abonnement havde ikke nok tokens). Fra 22. juni vil Fable-modellen kun kunne tilgås via API (dvs. forbrugsbaseret), og så bliver det nok for dyrt for os, og vi må nøjes med Opus 4.8 🙃

    Opdateret: Fable har leveret et fornuftigt resultat. BLE i vores app virker nu mere stabilt. Tak for det, sprogmodel.

    • hefulgafugl@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      1
      ·
      13 days ago

      Hvor meget bruger i på tokens i kroner og ører pr. medarbejder? Har i en strategi ifht. vendor lock-in? Jeg så nogle beregninger den anden dag der antyder at Anthropic og de andre bliver nød til at hæve priserne voldsomt de kommende år.

      • farsinuce@feddit.dkOP
        link
        fedilink
        arrow-up
        1
        ·
        edit-2
        13 days ago

        Vi er i alt 4 ansatte. Jeg er eneste Claude-bruger, og jeg har (indtil nu) kunnet holde mig inden for den forbrugsgrænse, der følger med det “lille” max-abonnement på 90 EUR/md.

        Så svaret er: Vi bruger 90 EUR om måneden 🙂

        Brugte cline og til dels KiloCode før - netop for at undgå vendor lock-in. Dedikeret Claude Code (godt nok som extension i VS Code) har dog vist sig at give de bedste resultater til pengene.* Derfor er jeg skiftet dertil.

        *En overgang brugte jeg for ~500 DKK om ugen på tokens over API til diverse modeller. Et Claude-abonnement har bedre kunnet betale sig.