• SorteKanin@feddit.dkOPM
    link
    fedilink
    arrow-up
    7
    ·
    11 days ago

    Af alle måder at bygge et datacenter på, så må det da være den mest ineffektive måde. Vanvittig dyrt at sende op, dyrt eller umuligt at servicere fysiske. Jeg kan virkelig ikke se de store fordele.

    • Limfjorden@feddit.dk
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      8
      ·
      11 days ago

      Dertil kommer at den enorme mængde varme som datacentre producerer er et meget større problem i rummet, hvor der ikke er luft at afgive varmen til. Der skal nogen gevaldige radiatorer til for at den plan kan lade sig gøre.

    • MBech@feddit.dk
      link
      fedilink
      arrow-up
      7
      ·
      11 days ago

      Det lyder som en 10 årig’s plan. Hvilket nok meget godt beskriver Elon’s mentalitet; en 10 årig, der ikke forstår værdien af penge, hvis forældre altid har fortalt ham at han er så fantastisk klog en dreng.

    • bobslaede@feddit.dk
      link
      fedilink
      dansk
      arrow-up
      4
      ·
      11 days ago

      Det er kun en god idé hvis du har et firma der laver rumskibe…
      Ligesom brint til biler kun er en god idé hvis du i forvejen har et firma der lever af at køre brændstof rundt til tankstationer.