De gør nærmest alt hvad de kan for at folk ikke skal have det fysiske kort, og helt sikkert ikke det anonyme kort i hvert fald.
Det minder mig om at jeg skal have ringet til dem om den bunke fejlberegnede rejser jeg har samlet sammen. Fire stk. i de sidste to uger.
I starten syntes jeg det var dumt at der kom en regning på mail hver dag hvis man bruger BasisKort, men som det fungerer nu er det nok meget godt. Jeg håber det er bedre med appen.
Hvordan fanden kan de regne forkert når de har både start- og slutdestination?
Hvis bussen kører en anden rute end normalt på grund af vejarbejde, så registrerer den nogle gange et andet stoppested som ikke ligger på dens rute. Også selvom jeg stod af ved et stop som lå efter vi kom tilbage på dens normale rute. Rejsen til det falske stoppested havde kostet nøjagtig det samme, men prisen bliver åbenbart ikke beregnet så simpelt. Den blev bare sat til 25 kr. i stedet.
En gang tog jeg en bybus fra hovedbanegården i Aarhus, som blev registreret som en togbus (de holdt 50m derfra). Fordi togbussen ikke kører hjem til mig, blev prisen sat til 25 kr.
Nogle gange registrerer den slet ikke den ene af positionerne, og så bliver prisen også 25 kr.
Og nogle gange er prisen er rigtig selvom positionen er forkert. Dem gider jeg dog ikke klage over.


