Der er jo grundlæggende et europæisk dankort, garanteret gebyrfri betaling i EU. Der kan jeg kun være glad for, også selvom der vil være masser af mennesker der er kritiske overfor digitale betalinger generelt.
Indtil nu har vi jo været afhængige af enten visa eller mastercard i udlandet, og det er jo begge for profit amerikanske selskaber.
For min skyld må de gerne gøre det i morgen i stedet for 2029.
Den Europæiske Centralbank har mere materiale om den digitale euro på deres hjemmeside.
Umiddelbar lyder det virkelig godt, udelukkende basseret på de meget vage beskrivelser på det link. Håber det bliver godt.
Jeg er spændt på hvordan det bliver implementeret. Hvis man gør appen afhængig af Google Player eller andet amerikansk infrastruktur, så er vi lige vidt.
Tak for deling. Det bliver spændende 🙂


