• ExcessShiv@lemmy.dbzer0.com
    link
    fedilink
    arrow-up
    5
    ·
    4 months ago

    Så længe man kan trække vedligehold og forbedringer/ændringer fra på samme måde som i Sverige syntes jeg det lyder som en fin løsning.

  • libach81@feddit.dk
    link
    fedilink
    dansk
    arrow-up
    2
    ·
    4 months ago

    Svenskerne har til gengæld også markant lavere løbende beskatning af deres bolig. 0,75 procent af boligens værdi, med et max beløb på 10.425 SEK i 2026. I DK er gennemsnittet for grundskyld alene på 8.000 DKK, altså cirka 1.500 kroner mere end det totale maxbeløb en svensker betaler totalt set. Dertil kommer ejendomsværdiskat, som jeg ikke har kunnet finde nogen officielle tal på, men uanset hvad, så er beløbet en dansker betaler løbende markant mere end hvad en svensker gør.